Talks

After x Image

7 – 8 octombrie

10:00 – 18:00

After x Image este un festival multidisciplinar de cultură vizuală, despre cum producem, consumăm și distribuim imagini – în sensul larg, care include imagini din media, social media, arte vizuale, jocuri video și publicitate. Artiști, designeri, jurnaliști și fotoreporteri, critici de film, filozofi și teoreticieni discută, sub umbrela temei 𝙏𝙝𝙚 𝙍𝙚𝙖𝙡, despre cum se construiesc realitățile noastre într-o decadă a supraproducției de imagini.

 Program

2 Zile

16 speakeri

Saturday

07

10.00 – 11.00
Welcome

Eliza Pătrașcu

artist – cercetator

11.00 – 11.30     
Imagini care provoacă

Într-o lume în care cultura vizuală primează, suntem provocați să învățăm noi moduri de a interpreta și interacționa cu imaginile. Cum putem “citi” o imagine, dincolo de rolul ei ilustrativ? Ce vor imaginile de la noi? Care este viața lor în societate și, mai ales, în ce măsură avem dreptul sau responsabilitatea de a privi sau a refuza să privim?

Eliza (Demian) Pătrașcu este absolventă a Universității Goldsmiths, cu o licență în arte și un master în antropologie vizuală. Lucrează ca artist multidisciplinar și e interesată de cercetarea experimentală a imaginilor și spațiilor fizice, virtuale sau speculative, în special în ceea ce privește probleme legate de vizibilitate și vulnerabilitate. În prezent, Eliza urmează școala doctorală CESI, Universitatea București, și studiază punctele de intersecție dintre artă și golul urban.

Victor Morozov

critic de film

11.40 – 12.10
Everything Everywhere All at Once. Despre cinema ca școală a privirii
Într-o lume copleșită de felurite imagini în mișcare – de la reel-uri la reclame, și de la sport televizat la realitate augmentată -, paradigma cinematografică pare deopotrivă mai amenințată și mai indispensabilă ca oricînd. Examinând în particular rostul filmelor din această nouă civilizație a audiovizualului, conferința își propune să ne situeze în peisajul dinamic al ecranelor infinite care ne construiesc cotidianul.

 

Victor Morozov a studiat artele spectacolului la Université Grenoble-Alpes (studii de licență) și teorie de film la Université Paris 8 (studii de Master). În prezent a demarat studiile doctorale la Universitatea Trinity College Dublin, cu o cercetare comparativă a imaginilor televizuale ale revoluției române și ale conflictului nord-irlandez. A colaborat cu site-uri și publicații diverse, printre care Cahiers du cinéma, Revue Débordements, Revista Transilvania, Observator cultural, Revista Vatra, FILM, Film Menu, Acoperișul de Sticlă, Ziarul Metropolis. Este co-fondatorul blogului FuturEast, care urmărește să promoveze spațiul (cultural, geografic, social) est-european în România. Actualmente este criticul de film al publicațiilor Dilema veche și Scena9, precum și unul dintre redactorii publicației de specialitate Films in Frame. 

Stuart Franklin

fotograf, membru Magnum Photos

12.20 – 13.30
On the nature of truth in reporting and the turn towards the subjective in documentary photography (EN)

Despre relația dintre fotografie și adevăr, pornind de la câteva exemple din istoria fotografiei. Un parcurs al fotografiei de la furnizor al unui adevăr obiectiv, un rol mult lăudat, dar discutabil către preocuparea contemporană de a livra imagini oneste, dar subiective și povești despre experiența trăită

Stuart Franklin este un fotograf premiat, fost președinte al Agenției Magnum Photos și președinte al juriului World Press Photo în 2017. Franklin a documentat unele dintre cele mai semnificative evenimente ale secolului 21 și a explorat realități din toate colțurile lumii: de la războiul civil din Liban, foametea din Sudan, expediții în Antarctica sau povești din timpul epidemiei Covid dintr-un spital din Londra. A realizat de asemenea numeroase reportaje pentru National Geographic, pe subiecte precum conquistadorul incaș Francisco Pizarro sau povești locale din Buenos Aires și Malaezia. În ultimii ani s-a concentrat pe proiecte pe termen lung pe tema naturii și a memoriei. În spusele lui, practica lui ”retrasează limitele documentarului pentru a crea o senzație de libertate”. Este de asemenea autorul mai multor cărți, printre care The Documentary Impulse și Ambiguity Revisited: Communicating with Pictures. 

13.30 – 14.30 
Lunch Break

Briliant speech content
Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum

Ștefan Sava

artist, curator
membru fondator al Salonului de Proiecte

14.30 – 15.00
Vizibil și invizibil. Tranzacții fotografice

Câteva indicii contextuale cu privire la modul în care Ștefan Sava a recurs în practica sa artistică la diferite arhive de fotografie, găsite sau asamblate de artist. Cum pot fi lecturate arhivele fotografice în prezent? Cum ni se arată astfel de imagini?

 

Ștefan Sava (n. 1982, Slobozia) a terminat un master la Departamentul de Foto-Video, UNArte București, precum și un doctorat despre Postmemorie și Holocaust în România în cadrul aceleiași universități. Ștefan Sava este artist și curator, în această ultimă calitate fiind membru fondator al Salonului de proiecte din București. Practicile sale artistice s-au dezvoltat în jurul unor teme de cercetare care țin de limitele de reprezentare ale imaginii în raport cu istoria și realitatea, precum și metamorfozele culturii materiale. Printre expozițiile la care a luat parte se numără: 2021 „În Bucureștiul iubit” (Galeria Ivan, București); 2019 „Arhiva fotografică și istoria în transformare” (Salonul de proiecte, București); 2018 „Porți și vicleșuguri. Aruncarea Umbrei” (cu Ion Grigorescu, Galeria Ivan, București); 2016 „The Falling of the Arches” (Riga Photography Biennial, Galeria Alma, Riga), 2015 Bienala Art Encounters Timișoara, „Mapping Bucharest: Art, Memory, and Revolution 1916-2016” (Vienna Biennale, MAK, Viena), „Inventând adevărul” (Bienala de la Veneția, Noua Galerie a Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneţia).

Octav Ganea

Fotojurnalist coordonator și managing partner al agenției Inquam Photos

15.10 – 15.40
Claritatea necesară a fotojurnalismului în vremuri tulburi
O încercare de explicare a declinului accelerat al redacțiilor foto și departamentelor foto din redacții după anul 2008 și urmările acestuia. Riscurile dependenței de observatori sociali părtinitori și cum afectează nerespectarea dreptului de autor dreptul publicului la informare.

Fotojurnalist coordonator și managing partener în cadrul agenției Inquam Photos în ultimii 8 ani, Octav Ganea a lucrat în trecut pentru redacțiile Gândul si Mediafax ca fotoreporter începând cu anul 2006. Pe parcursul întregii perioade a colaborat cu agențiile internaționale AP, EPA iar in ultimii 8 ani cu agentia Reuters. A adus munca fotojurnaliștilor Inquam în paginile primului album de fotografie de presă editat în ultimii 9 ani la nivel național și depune efort constant pentru promovarea și respectarea dreptului de autor în România.

Răzvan Zamfira

designer informațional
co-fondator Interrobang Studio

15.50 – 16.20
Bias-uri în vizualizarea de date

Astăzi, discuțiile în spațiul public sunt din ce în ce mai influențate de date și vizualizarea acestora a devenit un mod comun de a explora și comunica informații. Cu toate că diagramele ne pot face mai înțelepți, ele pot la fel de ușor să ne și înșele, intenționat sau nu. Sunt intențiile din spatele tuturor reprezentărilor vizuale ale informației mereu cele mai oneste? De cealaltă parte, interpretăm cu adevărat bine graficele cu care ne întâlnim zi de zi?  Prezentarea explorează bias-urile în comunicarea vizuala a datelor ca unealtă de manipulare a creatorului și filtru inconștient al audienței acestuia.

Răzvan Zamfira este designer informațional cu background în domeniul arhitecturii și cercetării urbane. Din 2018 explorează modului în care datele pot fi utilizate ca materie primă pentru producția de design și în campanii de comunicare cu impact social.”

Petra Dobruska

autoare de bandă desenată documentară și editoarea revistei POC!

16.30 – 17.00
POC! Despre banda desenată documentară
Cum se dezvoltă un storyboard bazat pe subiecte reale, care sunt dilemele etice şi cum facem compromisuri pentru a construi o poveste potrivită pentru mediul benzii desenate.

Petra Dobruská a inițiat mai multe proiecte culturale și educaționale, este co-autoare a unor cărți de bandă desenată documentară și editoarea revistei POC! – revista de banda desenată documentară. În munca ei, se bazează pe experiența dobândită în decursul  cercetărilor antropologice și lingvistice pe care le-a realizat, dar și pe povești personale pe care le transformă într-un micro-studiu al societății în care trăiește.

 

Bianca Oanea

Victor Morozov

17.10 – 18.10
10 imagini virale comentate de expertul media Bianca Oanea și criticul de film Victor Morozov

Bianca Oancea are o experiență de 15 ani în jurnalism, de la presă scrisă la televiziune, de la redactor la redactor șef și 5 ani de comunicare comercială și media literacy. Își dorește crearea unor comunități de oameni informați și încearcă să ajute la asta printr-un newsletter zilnic, News&Spice, și ca expert media la Centrul pentru Jurnalism Independent. 

Victor Morozov a studiat artele spectacolului la Université Grenoble-Alpes (studii de licență) și teorie de film la Université Paris 8 (studii de Master). În prezent a demarat studiile doctorale la Universitatea Trinity College Dublin, cu o cercetare comparativă a imaginilor televizuale ale revoluției române și ale conflictului nord-irlandez. A colaborat cu site-uri și publicații diverse, printre care Cahiers du cinéma, Revue Débordements, Revista Transilvania, Observator cultural, Revista Vatra, FILM, Film Menu, Acoperișul de Sticlă, Ziarul Metropolis. Este co-fondatorul blogului FuturEast, care urmărește să promoveze spațiul (cultural, geografic, social) est-european în România. Actualmente este criticul de film al publicațiilor Dilema veche și Scena9, precum și unul dintre redactorii publicației de specialitate Films in Frame. 

Sunday

08

10.00 – 11.00
Welcome

Nicoleta Moise

artistă

11.00 – 11.30
Memoria lumii
Cine sunt custozii memoriei lumii? Când întreaga planetă se balansa, fără să știe, în pragul pandemiei, Nicoleta Moise pleca la Paris pentru a cerceta programul UNESCO Memory of the World (MoW), care-și propune să protejeze documente sau materiale audiovizuale cu valoare universală și istorică. Avea să descopere un ghem complicat de controverse culturale, care au făcut-o să-și pună întrebarea: Tu ce amintire ai include în registrul Memoriei Lumii?

 

Nicoleta Moise e artistă. Practica ei combină lucrul cu arhivele, video și text, pentru a face vizibile povești mai puțin cunoscute care necesită timp și o muncă atentă, îndelungată. Când nu e plecată pe la rezidențe prin lume, o găsiți în atelierul ei de la Malmaison, București. De un an s-a apucat și de jurnalism, pe Scena9. 

Daniel Mihalcea

co-fondator Daniel & Andrew

11.40 – 12.10 
Construind autenticul în publicitate. De la DYI la turism
Daniel Mihalcea este co-fondator al studioului de design și comunicare vizuală Daniel & Andrew Design Studio. A terminat studiile masterale cu o teză despre rolul fotografiilor emblematice în spațiul public. În prezent este student doctorand în programul școlii doctorale Spațiu, Imagine, Text, Teritoriu aparținând Centrului de Excelență în Studiul Imaginii (CESI) din cadrul Universității București. A studiat retorică și cultură publică la Universitatea Northwestern in Statele Unite ca cercetător invitat printr-o bursă Fulbright. În cercetarea sa este interesat de analiza strategiilor formale ale practicilor vizuale, în special cele prin care pot fi chestionate contradicțiile modernității.

Mark Coeckelbergh

filosof

12.20 – 13.30
Can generative AI create art? (EN)

Pot fi imaginile generate de AI creative? Le putem considera artă? Cum ne ne poate afecta utilizarea unor astfel de soft-uri noțiunile despre realitate și câteva observații privind etica acestei practici

Mark Coeckelbergh este filosof al tehnologiei. În prezent este profesor de Filosofie, Media și Tehnologie la Universitatea din Viena și este implicat în mai multe proiecte de cercetare la nivel european. Expertiza sa se concentrează pe etică și tehnologie, în special pe robotică și inteligență artificială. Este membru al diferitelor entități care sprijină elaborarea politicilor în domeniul roboticii și inteligenței artificiale, cum ar fi European Commission’s High Level Expert Group on Artificial Intelligence, the Expert Council Ethics of AI of the Austrian UNESCO Commission, the Austrian Council on Robotics and Artificial Intelligence.

Este de asemenea  autorul a 17 cărți, printre care Moved by Machines (2019), Introduction to Philosophy of Technology (2019), AI Ethics (2020),  Green Leviathan or the Poetics of Political Liberty (2021), The Political Philosophy of AI (2022), Self-Improvement (2022), Robot Ethics (2022), and Digital Technologies, Temporality, and the Politics of Co-Existence (2023). 

13.30 – 14.30
Lunch

Alex Lungu

artist audio-video

14.30 – 15.00
3 deepfakes la 10 lei. Un scenariu nu foarte îndepărtat.
Cum te poate păcăli AI-ul si unde am ajuns cu deepfake-urile. Unelte si exemple din www.

 

Alex Lungu e artist audio-video. Face animatie, sound design si video si experimentează cu AI.

Radu Uszkai

filosof și cercetător la Centrul de Cercetare în Etică Aplicată

15.10 – 15.40
Like, share & subscribe? Etica distribuției imaginilor, cenzura online și idealul păcii culturale

Poate că la intersecția dintre psihologia noastră morală și arhitectura social media nu se nasc întotdeauna monștri, dar nici utilizatori care să beneficieze, întotdeauna, de bunăstare digitală. Cu acest ideal al bunăstării în minte, vă propun să explorăm, împreună, rolul transformator și contondent din punct de vedere moral pe care imaginea în joacă în social media, ce implicații etice are suita de like, share & subscribe din viața noastră digitală și când e dezirabil să cădem la pace în războaiele noastre culturale.

 

Radu Uszkai predă filosofie și etică în afaceri la Academia de Studii Economice din București unde este angajat ca asistent universitar în cadrul Departamentului de Filosofie și Științe Socioumane. Lucrează, de asemenea, ca cercetător în cadrul Centrului de Cercetare în Etică Aplicată (Universitatea din București) unde va face parte, începând cu anul 2024, din echipa proiectului avataResponsibility, câștigător al prestigioasei competiții europene ERC Starting Grant – ediția 2023. Este interesat, cu precădere, de filosofia politica, etica aplicată (cu precădere etica noilor tehnologii) și filosofia culturii pop.

 

 

 

 

Irina Botea Bucan

artistă

15.50 – 16.20
Reconstituiri. Auditii.Cinema Verite
Despre „imagini-colegi de cameră” și metode de colaborare în filmele eseu care pun în centru autonomia subiecților umani si non-umani. 

 

Irina Botea Bucan (n. Ploiesti, Romania) adopta o metodologie simbiotica de artist-profesor-cercetator care chestioneaza in mod consistent ideile dominante socio-politice, si plaseaza in centru puterea umana de a-si determina sigura actiunile, ca mijloc de creere a sensurilor.

Alegand să acționeze în diverse contexte, cum ar fi: instituții academice, galerii alternative, muzee, bienale de artă, festivaluri de film și centre comunitare, ea se concentrează în prezent pe descentralizarea discursurilor culturale și pe posibilitatea de a susține o diferențiere creativă care există în afara unui sistem dominant de valori și critici hegemonice. Performance, reconstituirea, audițiile simulate, elemente ale cinematografului direct și cinéma vérité sunt combinate în abordarea sa artistică. Lucrările sunt dezvoltate printr-un proces de colaborare în care artiștii interpreți sau executanți sunt participanți la acest proces, în timp ce rolul regizorului său trece fluid dintr-un mod observațional într-un mod reflectiv, participativ și performativ. În prezent urmeaza studiile doctorale la Universitatea Goldsmiths din Londra.

Mihail Valentin Cernea

lector al Departamentului de Filosofie și Științe Socioumane, ASE București

16.30 – 17.00
Arta game designerului. Despre hiper-realități în jocuri video

Indiferent cât de fantastice sunt lumile virtuale ale jocurilor video, legătura cu realul este esențială pentru imersiune. Un game designer este, în aceeași măsură, un pictor cu reguli și un psiholog experimental care, prin combinația de imagine, sunet și reguli de interacțiune, crează un spațiu deopotrivă plauzibil, dar și ludic. Împreună vom răspunde la câteva întrebări interesante despre modul în care interactivitatea, ecranul și realitatea ne permit să simțim că suntem exploratori de lumi virtuale, dar și de idei, în jocurile video.

Mihail Valentin Cernea este Lector în cadrul Departamentului de Filosofie și Științe Socioumane, ASE București și membru al Centrului de Cercetare în Etică Aplicată, Universitatea din București. Printre interesele sale academice se numără filosofia științei, etica în afaceri și etica militară.

Sâmbătă  Main Stage

07.10.2023

8 Speakers

Game Room

Viewing Room

Abonament Main Stage

07 & 08.10.2023

16 speakers

Game Room

Viewing Room

Duminică Main Stage

08.10.2023

8 Speakers

Game Room

Viewing Room

Game Room

After x Image

7 – 8 octombrie
10:00 – 18:00

Secțiune prezentată în parteneriat cu Bucharest Gaming Week și RGDA (Asociatia Dezvoltatorilor de Jocuri Video din Romania)

Jocurile video sunt cel mai adesea privite ca simulări ale realității. Plecând de la premisa că ele sunt artefacte care ajută la formarea și definirea a ceea ce am putea numi realitate, ele pot funcționa ca o extensie a realității.  Dincolo de tendința hiperrealistă, există și jocuri video mai puțin preocupate de obținerea unui înlocuitor al realității și mai degrabă interesate să ofere un cadru pentru explorare, care extinde percepția jucătorului asupra existenței sale și justifică manipularea realității, fără  a estompa limitele dintre aceasta și ficțiune, printr-o imersiunea completă. 

Papers, Please

The Interrogation Game

Door Kickers

Portfolio Reviews

7- 8 octombrie
 

Un portfolio review te ajută să identifici pașii următori, să îți clarifici aspecte legate de coerența limbajului tău vizual, să ai o imagine de ansamblu asupra lucrărilor tale în context mai larg și să îți faci noi conexiuni. After x Image Open Call e șansa ta pentru un one-on-one cu unii dintre cei mai experimentați galeriști, directori de creație și fotojurnaliști. Vino să îi cunoști și să le ceri părerea despre portofoliul tău!

Portfolio review entru artiști vizuali,  grafic designeri, fotografi documentari, fotojurnaliști.Call-ul e deschis pentru studenți, absolvenți recenți sau persoane cu experiență de maxim 5 ani în domeniu. Pentru înscriere trimite-ne până la 30 septembrie la ioana@afters.ro un portofoliu format din 9-15 lucrări sau maximum 3 proiecte (însoțite de o scurtă descriere pentru fiecare) și un CV.Locurile sunt limitate, așa că vom face o preselecție și te vom anunța până pe 2 octombrie

Stuart Franklin

fotograf, membru Magnum Photos

Stuart Franklin este un fotograf premiat, fost președinte al Agenției Magnum Photos și președințe al juriului World Press Photo în 2017. Franklin a fotografiat unele dintre cele mai semnificative evenimente ale secolului 21 și a explorat realități din toate colțurile lumii. În vorbele lui, practica lui ”retrasează limitele documentarului pentru a crea o senzație de libertate”. Este de asemenea autorul mai multor cărți, printre care menționăm The Documentary Impulse și Ambiguity Revisited.  

Octav Ganea

Fotojurnalist coordonator și managing partner al agenției Inquam Photos

 în ultimii 8 ani, Octav Ganea a lucrat în trecut pentru redacțiile Gândul si Mediafax ca fotoreporter începând cu anul 2006. Pe parcursul întregii perioade a colaborat cu agențiile internaționale AP, EPA iar in ultimii 8 ani cu agentia Reuters. A adus munca fotojurnaliștilor Inquam în paginile primului album de fotografie de presă editat în ultimii 9 ani la nivel național și depune efort constant pentru promovarea și respectarea dreptului de autor în România.

Dan Stănescu

Creative Director și Fondator Glitch

Fondator și director de creație la glitch, copywriter de aproape 20 de ani, cu o pasiune obsesivă pentru designul de poster. Îi place un concept puternic și sensibil și un craft pe măsură. Își bate capul zilnic cu idei și eforturi pentru creșterea audiențelor culturale din România. Dacă aveți sugestii îl găsiți prin zona Dacia. (Și la Mindspace la Portfolio Reviews pe 6-7 octombrie)

Adriana Pascan

Chief Creative Officer Leo Burnett București

Adriana, fost arhitect devenit art director, devenit creative director, este de mai bine de 20 de ani pasionată de creativitate, simplitate, eleganță și rigoare în tot ce îndeamnă visual craft în branding și advertising. Crede că, în industria comunicării, vizualul trebuie să fie reflexia riguroasă a mesajului pe care un brand îl transmite publicului său și că este vital să fie aliniat la tot ce este nou, fără însă a face compromisuri de dragul formei. 

Matei Câlția

galerist Galeria Posibilă

Matei Câlția este managerul Galeriei Posibile  unde construiește proiecte artistice complexe, sprijină artiștii în cariera lor, a deschis o bibliotecă de specialitate, un program de publicații în jurul cărți de artă și o revista de design.

Ca director al Galeriei Posibile din 2003 până în prezent, Matei a lucrat cu artişti consacraţi ai scenei de artă din România, printre care, Matei Bejenaru, Lucian Bran, Irina Botea, Ştefan Câlţia, Ion Dumitriu, Nicu Ilfoveanu, Bogdan Gîrbovan, Gili Mocanu, Dan Perjovschi, Roman Tolici, cât şi cu teoreticieni şi curatori, invitaţi să participe la diferite proiecte.

Activitatea curatorială este dublată de una editorială, printre cărţile la a căror redactare, editare, publicare a contribuit, se numără albume de artist precum Situaţii, Matei Bejenaru (2007), Steampunk Autochrome, Nicu Ilfoveanu (2007), dar și cărţi-obiect sau cărţi de artist: Groapa de gunoi, Ion Dumitriu (2007), Bucureşti, Bruxelles, Chişinău, Dan Perjovschi (2008), I II III IV V VI VII povești cu Ștefan Câlția, (2013) Nu-mi place numai marea, dar și muntele Nicoleta Moise, Ștefan Câlția. Locuri .

Din 2015 a pornit prin Fundația Ștefan Câlția programe de dezvoltare comunitară și rezidențe.

Roxana Dragu

fondatoare Mobius Gallery

Roxana Dragu este galerist, manager cultural și traducător literar, cu o deosebită sensibilitate în dezvoltarea comunității urbane din care face parte. Este fondatoarea asociației culturale Kontakt și a galeriei de artă contemporană Mobius, deschisă în 2016, unde dezvoltă un program expozițional ce amplifică dimensiuni specifice literaturii, precum narațiunea, ficțiunea, identificarea și angajamentul spectatorului în relație cu obiectul artistic. Artiști internaționali precum AES+F, Anders Krisár, Tina Lechner, Claudia Larcher, CrocodilePOWER și artiștii români Roman Tolici, Sándor Szász, Andrei Gamarț, Bianca Mann, Ileana Pașcalău și Saddo formează portofoliul actual al galeriei, care are în paralel proiecte colaborative cu artiști promițători. Pe lângă programul expozițional dezvoltat în cadrul Mobius, Roxana a inițiat și o serie de conferințe publice – „Mobius Art Talks” și „How Deep Is Your Art?” – menite să faciliteze accesul publicului la o mai bună înțelegere a fenomenului de artă contemporană.

Viewing Room

7 – 8 octombrie
10:00 – 18:00

Ștefan Sava – The Falling of the Arches ,Video HD, 30 min, 2015

Video produs cu ocazia expoziției Inventing the Truth. On Fiction and Reality

The Falling of the Arches chestionează reprezentarea vizuală a unui trecut traumatic, propunând diverse metode de interpretare a 45 de fotografii din Germania interbelică și postbelică, selectate dintr-o arhivă găsită de Ștefan Sava. 

Irina Botea- Bucan & Nicu Ilfoveanu- Art Historians- a conversation, Video, 18 min

Filmul prezintă doi muzeografi de la muzeul Bruckenthal, Sibiu, care împărtășesc metodele lor de observație și interpretare simbolică. Deși folosește drept metode elemente de cinema verite și reenactment, navigând linia fină dintre realitate și ficțiune, Irina Botea Bucan direcționează atenția spre realitatea performance-ului și  individualitatea interpreților. 

Sâmbătă  Main Stage

07.10.2023

8 Speakers

Game Room

Viewing Room

Abonament Main Stage

07 & 08.10.2023

16 speakers

Game Room

Viewing Room

Duminică Main Stage

08.10.2023

8 Speakers

Game Room

Viewing Room

Parteneri